Stap 1 : Structureren
Als je van de docent te horen krijgt dat er een toets aankomt, moet je voor jezelf helder hebben wat er op deze toets wordt gevraagd. In andere woorden; je gaat structuur aanbrengen in de toetsstof. We kunnen structureren door de volgende checklist af te gaan.
CHECKLIST
- Ik weet wat de toetsstof is en heb deze opschreven in mijn agenda
- Schrijf in je agenda (linken naar bijlesuur > back to school > spread planner) je toets en de toetsstof op, doe dit zo precies mogelijk.
- Kijk hiervoor in je aantekeningen/magister/studiewijzer
Bijvoorbeeld
Frans Rep H3: woordjes blz. 10 tm 12, zinnen blz. 13, grammatica: werkwoorden blz. 14 en 15
Frans kijk-en luistertoets: oefenen op www.nubeterfrans.nl
- Ik heb de toetsstof doorgebladerd
- Ik weet welke onderdelen ik nog moeilijk vind
- Ik heb de leerdoelen scherp!
- Kijk in je boek wat de leerdoelen zijn (wat wil de docent dat jij aan het einde van het hoofdstuk weet en kan?)
- Vraag aan de docent waar de nadruk op wordt gelegd tijdens de toets
- Ik weet welke leermiddelen ik moet gebruiken
- Hoofdstukken uit het (online) boek
- Aantekeningen
- Materiaal uitgereikt in de klas
- (Online) werkboek
- Schrift met uitgewerkte opdrachten
- Antwoorden van de opdrachten
- PowerPoint
- Anders, namelijk: ………..
Download hier checklist om te printen!
Volg altijd de stappen!
Stap 1 : Structureren. Lees verder>
Stap 2 : Plannen. Lees verder>
Stap 3 : Leren. Lees verder>
Stap 4 : Oefenen. Lees verder>
Stap 5 : Herhalen. Lees verder>
Stap 6 : Reflectie. Lees verder>